Bacalah dan Hayatilah


Bacalah dan hayatilah ayat dari surah Al Anaam:128 berikut:

dan (ingatlah) hari (kiamat Yang padanya) Allah akan himpunkan mereka semua, (lalu berfirman): "Wahai sekalian jin (Syaitan-syaitan)! Sesungguhnya kamu telah banyak pengikut-pengikut dari manusia". dan berkatalah pula pengikut-pengikut mereka dari golongan manusia: "Wahai Tuhan kami, sebahagian Kami (manusia) telah bersenang-senang (mendapat kemudahan) Dengan sebahagian Yang lain (Syaitan-syaitan), dan Kami telah sampailah kepada masa Kami (hari kiamat) Yang Engkau telah tentukan bagi kami". (Allah berfirman): "Nerakalah tempat kediaman kamu, kekal kamu di dalamnya, kecuali apa Yang dikehendaki Allah". Sesungguhnya Tuhanmu (Wahai Muhammad) Maha Bijaksana, lagi Maha mengetahui.


Dari semasa ke semasa orang yang membela khadam ini akan terus meminta pertolongan dari khadamnya yang sebenarnya adalah jin syaitan dan ini akan menjadikan pelakunya tetap kekal syirik kerana memohon pertolongan dari selain Allah iaitu kepada jin syaitan. Perkara ini Allah jelaskan di dalam Al Quran berikut:


Al Anaam:100. Dan mereka menjadikan jin sekutu bagi Allah, padahal Allah jualah Yang mencipta jin-jin itu;


Sebagai kesimpulan dari perkara ini, ambillah yang paling mudah dari ajaran Islam iaitu jikalau Nabi Muhamad SAW tidak buat, tidak usahlah kita melakukannya. Nabi tidak pernah berkhadam. Setiap peperangan dengan tentera kufar, Nabi SAW pun tidak ada contoh menggunakan khadam. Ilmu kebal dan pelbagai ilmu sakti pun Nabi SAW tidak pernah mengajar dan mengamalkannya. Yang menggunakan khadam jin sebagaimana dijelaskan didalam Al Quran hanyalah Nabi Sulaiman namun Nabi Sulaiman berdoa agar kemampuan mengendalikan jin ini hanya diberikan kepadanya sahaja dan Allah SWT telah mengizinkannya. Itulah sebabnya Nabi Muhamad SAW tidak pernah mencontohkan mengkhadamkan jin atau membunuh jin. Pernah satu ketika Nabi Muhamad SAW memegang jin di dalam sembahyangnya namun akhirnya dilepaskan oleh baginda kerana teringatkan doa Nabi Sulaiman ini agar ilmu mengendalikan jin ini tidak diberikan kepada orang lain (termasuk Nabi Muhamad SAW) sebagaimana ayat Al Quran berikut:

Saba’

[12]: Dan Kami kurniakan kepada Nabi Sulaiman kuasa menggunakan angin untuk perjalanannya: sepagi perjalanannya adalah menyamai perjalanan biasa sebulan, dan sepetang perjalanannya adalah menyamai perjalanan biasa sebulan; dan Kami alirkan baginya matair dari tembaga; dan (Kami mudahkan) sebahagian dari jin untuk bekerja di hadapannya dengan izin Tuhannya. Dan sesiapa dari jin itu yang menyeleweng dari perintah Kami, Kami akan merasakannya (pukulan) dari azab api neraka.


[13]: Golongan jin itu membuat untuk Nabi Sulaiman apa yang ia kehendaki dari bangunan-bangunan yang tinggi, dan patung-patung, dan pinggan-pinggan hidangan yang besar seperti kolam, serta periuk-periuk besar yang tetap di atas tukunya. (Setelah itu Kami perintahkan): "Beramalah kamu wahai keluarga Daud untuk bersyukur!" Dan sememangnya sedikit sekali di antara hamba-hambaKu yang bersyukur

Saad

[35]: Katanya: " Wahai Tuhanku! Ampunkanlah kesilapanku, dan kurniakanlah kepadaku sebuah kerajaan (yang tidak ada taranya dan) yang tidak akan ada pada sesiapapun kemudian daripadaku; sesungguhnya Engkaulah yang sentiasa Melimpah kurniaNya ".

[36]: Maka (Kami kabulkan permohonannya lalu) Kami mudahkan baginya menggunakan angin yang bertiup perlahan-lahan menurut kemahuannya, ke arah mana sahaja yang hendak ditujunya;

[37]: Dan (Kami mudahkan baginya memerintah) Jin Syaitan; (ia memerintah) golongan-golongan yang pandai mendirikan bangunan, dan yang menjadi penyelam (bagi menjalankan kerja masing-masing).

[38]: Dan Jin-jin Syaitan yang lain dipasung dalam rantai-rantai belenggu.

[39]: (Serta Kami katakan kepadanya): " Inilah pemberian Kami (kepadamu), maka berikanlah (kepada sesiapa yang engkau suka), atau tahankanlah pemberian itu; (terserahlah kepadamu) dengan tidak ada sebarang hitungan (untuk menyalahkanmu)".

Jauhilah usaha mencari khadam kerana tidak ada dan tidak pernah diajarkan oleh Nabi Muhamad SAW sama ada khadam apa pun dari kalangan jin dan juga malaikat dan usaha ini sekiranya dilakukan hanya akan menyesatkan manusia.

Satu perkara mudah dan penting di sini ialah amalan sebagaimana diajarkan di dalam email di atas sebenarnya adalah satu ibadah bukan untuk Allah SWT sedangkan Islam mengajarkan bahawa setiap ibadah adalah semata-mata hanya untuk Allah SWT! Begitulah juga orang yang ingin mendapatkan ilmu kebal perlu berpuasa memutih selama 40 hari dan ini adalah satu ibadah yang bukan disuruh oleh Allah SWT. Setiap ibadah didalam agama Islam adalah telah diperintah oleh Allah SWT yang dianjurkan melalui Al Quran dan sunnah. Sembahyang adalah ibadah dan terdapat perintah untuk manusia mengerjakannya. Berbuat baik sesama manusia adalah ibdah dan terdapat perintahnya. Namun tidak ada perintah untuk puasa memutih selama 40 hari untuk dapat ilmu kebal dan sebenarnya puasa memutih ini adalah satu ibadah untuk syaitan!!!

Dengan itu, ajaran sebagaimana email di atas adalah sebenarnya satu ibadah untuk syaitan kerana Islam tidak pernah menganjurkannya. Itulah sebabnya sami hindu juga perlu berpuasa sebulan sebelum upacara Thaipusam agar ilmu sihirnya menjadi semasa mencucuk pelbagai objek ke tubuh penganut Hindu waktu perayaan tersebut.


Sekian wassalam wallahuaqlam